יהוד עם 4,100 יח"ד חדשות

הופקדה תכנית רמ"י לכ – 4,100 יח"ד חדשות ביהוד. מתוכן מתוכננות  1,000 יח"ד קטנות.

השבוע הוחלט בישיבת הותמ"ל להפקיד את תכנית "גני יהודה" עם כ- 4,100 יח"ד חדשות בעיר יהוד. תכנית גני יהודה ממוקמת ממערב לעיר וצמודה לישוב הקיים. 1,000 יחידות מתוך כלל היחידות המתוכננות יהיו קטנות וכ- 300 יחידות מיועדות לדיור מוגן  לאורך נחל אונו ובסמוך לאזור תעסוקה חדש ופארק עירוני. השכונה החדשה עתידה להיבנות על קרקע עם זמינות גבוהה לפיתוח ותיתן מענה מהיר לצרכים של פיתוח העיר.

 

השכונה החדשה ביהוד. הדמיה: רמ"י. 

 

השכונה החדשה "גני יהודה" מיועדת למשוך אוכלוסייה מגוונת, תאפשר מרקם חיים מגוון לכלל התושבים בכל הגילאים, תכלול מגורים בדפוסים שונים (צמודי קרקע, גן גג, דירות קטנות, יח"ד רגילות ודיור מוגן), כמו כן יוקם בשכונה פארק חדש לאורך נחל אונו ושטחים פתוחים וציבוריים לרווחת התושבים.

 

בנוסף מציעה השכונה החדשה שטחים של מסחר ותעסוקה שישרתו את תושבי השכונה, העיר והאזור בכלל. התכנית תאפשר גם חיי רחוב שוקקים ופעילים, שבילים לרוכבי אופנים והולכי רגל.

 

התכנית כוללת פתרונות לתחבורה ציבורית של אוטובוסים והרכבת הקלה שעתידה לעבור בצמוד לשכונה.  

 

השכונה החדשה ביהוד. הדמיה: רמ"י. 

 

הבניה בשכונה מאופיינת בבנייה מרקמית לגובה משתנה הנע בין 11-15 קומות. בציר המרכזי של השכונה, מוצעת בניה צפופה יותר של מגורים אשר משלבת חזית מסחרית כדי לייצר חיי רחוב עירונים ופעילים במשך היום.

 

הבנייה בחלק הצפוני של השכונה, הסמוך למושב גני-יהודה מאופיינת בבניה נמוכה של 2 קומות (דירות גן- גג) וזאת בכדי ליצור מדרג בבינוי לכיוון המרחב הכפרי של המושב.

 

התכנית נותנת מענה לשטחי השלמה של התחדשות עירונית בעיר, ונכללה במסגרת הסכם הגג שנחתם בין רמ"י ועיריית יהוד- מונוסון. היא קודמה באמצעות אדר' דוד אמגדי - מתכנן מרחב מרכז, אורי הורביץ - מנהל הפרויקט ואדר' התכנית- יואב השמשוני.